søndag 8. april 2012

Stryk påsken 2012

Jeg som hadde gledet meg sånn til påske. Siden våren var godt igang skulle vi legge belegningstein i hagen og sette opp drivhus. Men da kom plutselig vinteren og det til gangs. I påska har vi fått mere snø enn det vi har hatt i hele vinter.

På langfredag tok vi ferga over fjorden og drog på Atlanterhavsparken i Ålesund. Her er et blinkskudd som er signert Storegull.
Selvfølgelig har vi kost oss selv om været ikke ble sånn som vi ønsket. Både foreldrene mine og svigers har lagd deilige middager til oss og påskesnopet har gått ned på høykant. I dag har vi fått sådd Agurk, Tomat og Kattegress. Erteblomsterfrøene skal ligge i vann til i morgen.

Gleder meg til å gå i drivhuset om morgenen å plukke inn tomater og agurker.
Siden alt av snømåkeutstyr var pakket bort var vi plutselig litt hjelpesløse når det lavet ned 30-40 cm med snø. Men da kom en engel av en nabo oss til unnsetning. Tuuuusen takk atter en gang. Flott at det finnes slike folk!

Verandakassene er nesten ferdig. Noen av stiklingene mine var blitt så store at jeg satte de i verandakassene og plasserte de i kjelleren., da vokser de ikke så fort siden det enda er mange uker til de kan settes ut.

Da er det bare å krysse fingrene og satse på at det blir regn til uka. Tenker på de stakkars staudene som var kommet så langt, krysser fingre og tær og håper alt overlever. For snøen har nemlig tatt knekken på meg.
 


Hege

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar