onsdag 30. mai 2012

Hagekos

I dag har jeg fått klippt plen og luket litt. Plenklipperen vår gikk adundas sist jeg skulle bruke den, vaieren på framdrifta røk. Ja og slik står den enda... Her må jeg nok fikse det selv hvis det skal bli noe fart på den klippern. Men heldigvis fikk jeg broren til samboeren min til å komme med svigers sin klipper. Så mens han såg etter ungene, fikk jeg frisert plenen litt.

Klematis Alpina Ruby er i blomstrer for fullt nå.
Mannen i huset kom hjem i nogen lunde normal tid i dag, det vil si i halv 6 tia. Da var jeg rask på med hagehanskene og forsvant nedi hagen. Deilig å ikke bli avbrutt av Lilletroll som skal hjelpe mamma å luke. Kjekt med hjelp, men det er ikke så enkelt når hun ikke er 2 år enda og røsker tak i alt som er grønt og hiver det i trillebåra. Noen ganger blir jeg lettere hysterisk, skulle trodd hun hadde knust det fineste porselen, noe jeg over hodet ikke har. For plantene mine betyr mer for meg enn noen dyre tallerkener. Forstå det den som kan!

Denne Hortensian sto i en krukke i fjor sommer. Så på senhøsten satte jeg den i jorda og klippte den ned, men hadde ikke særlig tro på at den skulle klare seg gjennom vinteren. Men her er jo beviset: den kommer med mange nye skudd.


I morgen skal bli en kjekk dag for da er det nemlig Planteloppemarked på Romsdalsmuseet i Molde. Jeg og en veninne skal ut spise etterpå, det skal nytes!!

Straks loppekassa her...

Hege

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar