søndag 10. juni 2012

Akeleier

Noen av de fineste staudene i hagen er  Akeleier. Flotte blad, og blomster på høy stilk. Den står som en dronning og skuer utover.

Dvergakeleie C ameo Blue-White


Spring Magic


Black Barlow
Jeg var med foreldrene mine i dag og der knabbet jeg en svak rosa akeleie som hadde frøsådd seg. La den i en pose i bilen, trygt plassert sånn at Lilletroll ikke skulle få tak i den. Men til min store fortvilelse så hadde faktisk Storegull tråkket på den når han skulle hente noe i baksetet. Vrææææl!!! Så da må jeg nok vente til neste år for å få blomster på den. Ellers så holder jeg på med å lage et nytt bed langs ene veggen på leikehytta, men det får jeg blogge om en annen dag.

Jeg hadde som mål og komme meg i seng før 11 i kveld, men det blir hardt tror jeg.

Hege



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar