fredag 29. juni 2012

Hvitt og vakkert!

I går var jeg innom Sletta for å kjøpe noe gjødsel. Hadde 5 min til overs, så jeg rakk å springe en liten runde for å kikke litt.
Skulle overhodet ikke kjøpe noe.
Men denne Philadelphus 'snowbelle' ( fylt Skjærsmin) måtte jeg bare ha.


Helt nydelig med kritt hvite blomster. Den blir 1-1,5 m høy så jeg satte den midt i et staudebed for å få litt høyde der etterhvert.
Knipset litt annet hvitt som blomstrer i hagen nå.

Ungarn syrin, har ikke noe mer navn på den da lappen er borte.

Hvit Polemonium el. Fjellflokk

Akeleie Spring Magic


Geranium Phaeum Album- hvit brunstorkenebb



Duppesoleie som synger på siste verset.

Til slutt en stor favoritt i hagen akkurat nå.

Miss Bateman


Da er det tid for å få frem potetgullskåla og en kopp te.
God helg folkens!

Hege

2 kommentarer:

  1. Den skjærsminen har jeg også, men den har ikke sprunge ut enda. Bestilte den fra Dragland en gang, fordi den var jo så billig! Selvsagt var den bitteliten også da! ;)
    Lurer på om det er lett å ta stiklinger av Ungarsk syrin....?
    Tror det! ;)

    SvarSlett
  2. I betalte 149,- for Skjærsminen, billig, billig!! I e ikkje nokka reser på stiklinga. Men har du forslag om korsn i kan gjøre d??

    SvarSlett