mandag 6. februar 2012

Et glimt av vår

Siden det regnet i hele natt, fikk jeg en følelse av vår når jeg kikket ut vinduet i mårrest. All snøen hadde regnet bort, ikke det at 3 cm snø er så innmari mye men hater man snø så hater man snø. Så enkelt er det! Når man er oppvokst midt oppå fjellet(Nordbyen i Molde) får man bare nok. Der er det vinter 2 mnd lenger enn her ute på Strand, kansje 3 også. Så i dag var jeg kjapp med å ta med ungene ut i hagen for å gjøre litt hagearbeid. Fikk raket vekk løv og smågreiner som Dagmar hadde dratt med seg. Tenkte jeg skulle ta noen bilder, men kameraet var tomt for strøm. Jeg var litt treg inn, så Storegull var i full gang med å lete etter oppskrift på sjokoladekake når jeg kom inn. Hadde vel egentlig ikke tenkt å bake, men hva gjør man ikke for de søte små med bedende øyne.



Høydepunktet under kakebakinga er selvfølgelig å få slikke vispene. Syns de var så gode der de sto og koste seg.



Vi måtte på butikken for å kjøpe mer smør til glasuren. Måtte ta en liten runde i bladhyllen og der fant jeg Hagen for alle. Det passet jo perfekt i dag! På Rema hadde de tilbud på salat i poser, så i dag ble det salat til middag på oss voksne.

Ruccola mix i pose, paprika, rødløk, 1 glass fetaost, kylling, salatkrydder og salt. Smaker nydelig med Balsamicocreme oppå.
Da krysser jeg fingrene for at vi er ferdig med snø denne vinteren og vinterhansker kan byttes i hagehansker.  Den ene Hortensian jeg kjøpte, hang så innmari med nebbet hær. Var sikker på at den var på dødens rand, den var jo våt når jeg kjente på jorda så jeg kunne ikke helt forstå hva som var problemet. Men etter at den fikk stå under rennende vann en stund så har jeg pinade greid å sparke liv i den. Nå er den så god som ny!!

Ha en fin kveld, glem ikke å se Broen på NRK kl. 22.

Hege

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar