onsdag 22. februar 2012

Møkkadag

Jepp, i dag har det vært en sånn dag som kan strykes på kalendern. Når Lilletroll sover til kl 6, ja da våkner mor kl 5 og er lys våken. Et positivt innslag var at Storegull var med en kompis på badeland. Så når han ble hentet skulle Lilletroll sove, og jeg hadde sett for meg en powernap. Men jeg ordnet meg en deilig lunsj og leste litt i Isabellas. Blir så lei av å kaste i seg maten, det blir gjerne sånn når man har små barn. Men ekstra godt å nyte stillheten og tygge maten ordentlig.


Den powernapen ble det ingenting av siden Lilletroll våkna etter en liten time. Grrrrrrr......
Lilletroll har vært sur og grinete nesten i hele dag, hakket før jeg la henne ut på Finn under gies bort. Storegull hadde sjokomelk i kjøleskapet og den skulle hun ha, men ikke i noe glass nei. Hun hang som en apekatt og dinglet i håndtaket på kjøleskapet og hylskreik.  Redningen ble da Puffet ris i en kopp, supert å maule på. Men da blir det selvfølgelig mer jobb på meg når jeg må ligge på alle 4 å plukke opp alt hun roter. Man gjør vel alt for å slippe sutring da. Måtte bake brød i dag da jeg var tom for lavkarbobrød. Vispa ihop 4 brød og satte de i ovnen på 180 grader. Jeg hadde satt bryteren på 180 ja, men ei lita klåfingra ei hadde vært å stillt på uten at jeg såg det. Så etter en halvtime stinket det brent, sa til meg selv at det sikkert bare var litt ost som lå i bunnen av ovnen og ble svidd. Men da jeg kikket inn var brødene blitt veldig godt stekt og bakepapiret holdt på å ta fyr. Joda brødene var stekt en halv time på 300 grader!!!!! Slå den!!! Så nå er jeg spent på om det går an å spise de. Var og hentet Storetroll når han kom fra Badeland og han var surere enn surest for jeg kom altfor tidlig. Det passet overhodet ikke at jeg kom for de skulle spille DS. Så da var det hakket før han også ble lagt ut på Finn.
Nå skal jeg se Hotel Cæsar og etterpå blir det rett i bingen. Krysser fingrene for at ungene står opp med riktig fot i morgen.


Natti natt!!!

Hege

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar